Ebben a cikkben részletesen leírom neked, hogyan kerüld el azt, hogy feleslegesen invesztálj drága programozói munkába, vagy valamilyen előfizetéses rendszerbe. Webáruház nyitás előtt teszteld a termékeid, mennyire népszerűek. Ha elkezd ‘hasítani’, látni fogod, hogy milyen webáruházra lesz szükséged.
Biztosan sokszor látod te is ilyen-olyan csoportokba, hogy „webáruház eladó”. Tudod mi ennek az oka? Nem olvasták el ezt a cikket.
Hogyan derítsd ki, hogy érdemes-e saját webáruház rendszerbe invesztálni?
Mosolyogni szoktam, mikor valakitől olyan megkeresést kapok, hogy ő webáruházat nyit, csináljak már egy webshopot. Hála az égnek a webáruházat nyitók 70-80% – át le tudom beszélni erről az átgondolatlan döntésről és olyan tanácsokat adok neki tök ingyen, amivel többet nyer, mint én nyertem volna a webáruház fejlesztésével.
No, de nézzük. Ha webáruház nyitását tervezed, akkor már biztosan ismert az árusítandó termékkör, tehát tudod mit szeretnél árulni. Az, hogy most azt E-bay-ről rendeled, vagy házi manufaktúrában te állítod elő, most tekintsünk el, a lényeg, hogy tegyük fel, van 150 db terméked, amivel kereskedni szeretnél.
Teljesen felesleges egyből saját webáruházat csináltatni és ott árulni a 150 db terméket, de beszéljenek a számok:
Biztosan kelleni fog egy Webáruház, pl.: egy alap WooCommerce webshop, ahová felteheted a termékeid, amin keresztül fogadhatod a megrendeléseid. Ez most a példa kedvéért legyen most 200 000 Ft.
Ahhoz, hogy megismerjék az emberek az áruházad, nyílván az online vásárlók tudomására kell hoznod, hogy létezel a piacon, ezért az online marketingbe kell invesztálnod, nem is keveset. Tegyük fel, hogy mind Facebook – on, mind Google – ben szeretnéd hírdetni a termékeidet, napi 1 000 Ft – 1 000 Ft – os hírdetési költséglimittel, ez ugye összesen 60 000 Ft. Ha nem értessz az online marketinghez és nem szeretnéd feleslegesen égetni a pénzt, kell valaki, aki ezt menedzseli. Szintén tegyük fel, hogy egy jó barátod ehhez ért és havi 30 000 Ft – ért elvállalja ezt a feladatot. Gyors fejszámolást követően látható, hogy egy alap marketingben gondolkodva közel 100 000 Ft – os kiadásról beszélünk havonta és még nem adtunk el semmit.
Tehát szummázva az induláskor csak a technikai dolgokra biztosan szükség lesz 300 – 400 000 Ft – ra. De mivan, ha nem jön be az elméleted, az emberek nem akarnak vásárolni? Tanulópénznek jóvolt. Viszont sokunknak nincs több százezres tanulópénze. Viszont, mivel olvasod a Virtáluskosár.hu tech magazint rájössz, hogy a fenti több százezer forint pontosan 0 Ft – ra redukálható egy kis „okossággal”. A kulcsszó: online marketplace és árösszehasonlító rendszerek.
Termeljük ki az induláshoz szükséges költségeket a termékek eladásával! Ez egy ördögi kör, hogyan?
Nem szeretek példálózni semmilyen rendszerrel, de ugye a szükség törvényt bont. Van ugye nekünk népszerű online marketplace rendszerünk (E-mag), ami mindenki számára megadja a lehetőséget, hogy beregisztrálva Áruházként, feltöltse a saját termékeit. Erre tömegesen is van lehetőség és manuálisan is az adminisztrációs felületen. No már most miért jó ez? A fentebb felsorolt költségeket komoly szinten meg tudjuk spórolni.
Tegyük fel, hogy feltöltötted a 150 darab termékedet. Innentől semmi dolgod nincs, csak várni a vásárlásokat. Nem kell törődnöd hírdetésekkel, nem kell törődnöd webáruház fejlesztéssel, már a kezdetektől a vásárlások teljesítésére koncentrálhatsz. Sokszor kapom meg ilyenkor, hogy persze, aztán meg fizessek jutalékot az eladások után. Teljesen jogos, de talán jobb kifizetni egy 1000 Ft – os termék eladása után 50 – 100 Ft jutalékot, mint kifizetni közel 500 000 Ft – ot lutrira. Vagy bejön, vagy nem.
Ha azt látod, hogy napi szinten csorognak be a rendelések (mondjuk 5 – 10 – 20 rendelés), az jó eséllyel azt jelenti, hogy a termékköröd bővítésével ez tovább fokozható. Na most ami nyereséget itt kitermel a termékek értékesítése, azt összegyűjtve már nagy biztonsággal fektethetünk be saját „webáruház infrastruktúrára”.
Menjünk tovább, töltsd fel a termékeket üzleti fiókkal mondjuk Jófogásra is. Hozz létre Facebook oldalt és töltsd fel oda is a termékeket. Ha ezekkel a megoldásokkal nem kezdenek el rendelni tőled, akkor jó eséllyel egy vadonatúj, mindenki számára ismeretlen webáruházzal sem fognak.
Ezért beszélem le a webáruházat nyitni kíváni vállalkozó szellemű embereket arról, hogy gyorsan hozzanak meg átgondolatlan döntéseket. Igen, ezzel több százezret, esetleg milliót bukok el. De nekem fontosabb a hiteles szakértelem, mint minőségtelen bevétel. Amikor a delikvensek úgy jönnek vissza, hogy igazam volt és mindenképp én csináljam a webáruházat, olyan ez a kérdéskör is bezárul és mindenki számára pozitívan megtérül.
Értékelj