A Google pontosan azonosítja az eladásra szánt termékeket az egyedi termékazonosítók alapján. Egyértelműen megkülönbözteti az értékesített termékeket, illetve segít a keresési lekérdezések és az ajánlatok egymásnak való megfeleltetésében. Ezeket az azonosítókat a gyártó rendeli hozzá az egyes termékekhez, így ha ugyanazt a terméket értékesíti, mint a konkurencia, az azonosítók is azonosak lesznek.

Mi történik, ha a gyártó által megadott azonosítót nem használjuk? Szankcionálás!

  • globális kereskedelmi áruazonosító számok (GTIN)
  • a gyártói cikkszámok (MPN)
  • márkanevek

Nem minden termék rendelkezik ezen azonosítókkal, de ha legalább az egyikkel rendelkezik, különösen, ha az a GTIN, annak megadása segíthet, hogy hirdetések részletesebbek és a felhasználók számára könnyebben megtalálhatók legyenek. Ha egy termék rendelkezik valamelyik azonosítóval, különösen, ha az GTIN és nem adjuk meg, azt a Google visszautasítja, de legalábbis hátrányban részesíti a termékünk megjelenítését a potenciális vásárlók előtt való megjelenítés során.

Részletesen a GTIN

Globális kereskedelmi azonosító. Nagyon fontos, hogy azok a termékek, melyekhez a gyártó GTIN azonosítót rendel, azokhoz a termékekhez ez az érték szerepeljen. A GTIN értéknek Európában az EAN 13 jegyű azonosítója (vonalkód) felel meg, illetve könyvek esetén a GTIN értéknek az ISBN számot kell megadni. Nagyon lényeges, hogy a Shopping típusú kampányokban a Google rendszere a GTIN azonosítót veszi alapul, amikor egy termékkel kapcsolatban ajánlatokat jelenít meg. Így ha a termék GTIN azonosítója hiányos, vagy nem megfelelő, a Google az irányelveinek megfelelése érdekében visszautasíthatja a termék feed tartalmát. Ezek mellett a márka (brand) megadása is kiemelt fontosságú, habár nem ilyen szigorú. Ez még jobban segít a Google számára, hogy megértse, hogy milyen terméket értékesítünk.

Mikor nem kell a GTIN? Ha a termék saját márkás, vagy mi vagyunk a termék egyetlen értékesítője. Minden egyéb esetben kötelező a termékekhez és még a termékváltozatokhoz is az egyedi GTIN azonosítót hozzárendelni.

Részletesen az MPN

Gyártói cikkszám. „Az MPN-ek egy adott termék egyedi azonosítására szolgálnak ugyanazon gyártó összes terméke között” mondja a Google. Továbbá, szintén a Google megfogalmazást idézve „Ha a termék nem rendelkezik egy egyértelműen hozzá tartozó mpn számmal vagy ha személyre szabottan készült termék (pl. műalkotás, egyedi pólók, ajándéktárgyak, kézzel készült termékek), akkor az attribútum opcionális.” Az MPN értéke szintén más – más egy adott termék különböző termékváltozatainál is.

Brand, Márka, Gyártó

Szintén kötelezően meg kell adni a termék feed – ben minden új termékhez, kivéve a filmeket, könyveket és a zenei felvételhez kapcsolódó márkákat bár nem olyan szigorú, mint a GTIN és az MPN.

Ha egy termékhez hozzá tudjuk rendelni a GTIN, MPN és Brand értékeket, azzal már nagyon sokat tettünk annak érdekében, hogy a Google megjelenítse termékünket az érdeklődők számára. Általánosságban elmondható, hogy bizonyos esetekben egyik érték megadása sem kötelező, de ha a Google a feed vizsgálata során úgy találja, hogy valamely termékhez nem adtuk meg a fenti értékeket, de egyébként létezik az adott érték hozzájuk, akkor a termékadatokat megtagadhatja, így az nem kerülhet be a kampány termékei közzé.