2019. június 26 – tól Magyarországon is megjelent a Google Shopping. Jelenleg csak a szükséges kampánybeállítások végezhetők el, de amint kijelenti a Google, hogy vége a magyarországi Béta időszaknak, onnantól jelentős átalakulás várható az online marketingben.
Ha már most, jó előre elvégzed a szükséges beállításokat és kitapasztalod a Google Shopping trükkjeit, az induláskor olyan nagy előnyre tehetsz szert, amivel komoly piaci szereplőket előzhetsz meg. Most ebben leszek a segítségedre!
Elsőnek tisztáznunk kell néhány fontos fogalmat
Google Adwords: Egy kampánytípus a Google Ads szolgáltatásban, melynek alapja a kulcsszó alapú hirdetés megjelenítés.
Google Shopping: Egy kampánytípus a Google Ads szolgáltatásban, melynek alapja az értékesíteni kívánt termék.
Google Ads: Egy szolgáltatás, melyben (többek) Adwords és Shopping típusú kampányokat hozhatunk létre.
Google Merchant Center: Üzlettel és termékinformációkkal kapcsolatos adatok egységes gyűjtőfelülete, melyet felhasználhatunk Adwords és Shopping kampányaink létrehozása során.
Google Actions: Egy olyan online marketplace, ahol a látogatók a kiszemelt terméket azonnal meg is vásárolhatják akár a Google – nél tárolt fizetési megoldások egyikével.
A sikerhez az egyik legfontosabb a tökéletes termékfeed állomány. Ami nagyon fontos, hogy a Google Shopping és Google Adwords kampánytípusok feed állományai teljesen más felépítésűek, így ha már rendelkezel dinamikus remarketing / Google Ads feed állománnyal, azt nem tanácsos megadni a Google Shopping kampányok forrásának, mert a Google irányelvei alapján az elutasításra fog kerülni, ami hatalmas időveszteség. Ebbe sokan bele fognak esni, de te már ezzel előrébb fogsz járni.
A Shopping előtt egy kicsit a Google Adwords – ről
A Google Adwords kampányok esetében kulcsszó alapú hirdetéseket hozunk létre. Ez azt jelenti, hogy alapos kulcsszókutatást végezve az adott hirdetéshez megadjuk azokat a lehetséges releváns kulcsszavakat, melyekre a látogatók a Google – ben jó eséllyel rá fognak keresni és ezáltal az általunk hirdetett termékhez fognak kerülni.
Dióhéjban ez a Google Adwords működési modellje, de persze ez a valóságban több. A tökéletes konverziószám (már ha létezik ez a fogalom) eléréséhez a Google Adwords hirdetéseket folyamatosan monitorozni szükséges.
Olyan további kampány és hirdetés optimalizálásokat kell végezni, aminek hatására ténylegesen olyan potenciális látogatókhoz jut el a termékünk, akiknél már igen magas a konverziós esély, mert „pont ezt kereste” a látogató.
És akkor Google Shopping
A Google Shopping szintén egy kampánytípus a Google Ads szolgáltatáson belül, azonban ellentétben az Adwords – el, itt nem a kulcsszavak képezik a kampányok alapját, hanem az értékesíteni kívánt termék.
Mit is jelent ez? A Google a keresett termékre olyan releváns és „legjobb” ajánlatokat jelenít meg a találati lista legtetején, melyek tartalmaznak a termékről egy képet, annak árát és az áruház nevét, ahol meg lehet vásárolni.
Itt nagyon nagy szerepe van a termék árának, hiszen a „legjobb ajánlatok” megjelenítésének egyik alapja a termék ára.
A Google feed kritériumai eléggé szigorúak, ha nem felel meg az állományunk a Google által előírt feed specifikációknak, akkor azt visszautasítják, ami azért jelent problémát, mert:
- akár 3-4 óráig is eltarthat, amíg a Google feldolgozza a feed állományunkat és a hiba csak ekkor derül ki
- új adatcsatorna esetén a Google irányelveknek való megfelelés ellenőrzése akár 4 munkanapot is igénybe vehet (vagy a webhely forgalmától függően akár több időt is)
Amíg folyamatosan visszautasításra kerül a feed állományunk, addig pedig nem jelenünk meg a potenciális vásárlók előtt, ami kimagasló veszteségeket is képes okozni egy webáruház számára.
Hogyan előzheted meg a konkurenciát a Google Shopping típusú kampányokkal?
Ne akard a webáruház több száz, vagy esetleg több ezer termékét ilyen módon hirdetni, hiszen majdnem biztos, hogy lesznek olyan konkurenseid, akik az adott terméket kedvezőbben árulják, mint Te. Sokkal inkább tanácsolnám, hogy válogasd ki az áruházból azokat a termékeket, melyek kimagasló kedvezménnyel rendelkeznek és arra fókuszálj, hogy ez a néhány termék tökéletes adatlappal rendelkezzen.
Így hamar megelőzhetsz komoly versenytársakat is, akik arra törekednek, hogy minden termékük szerepeljen a Shopping kampányokban, már ha van Shopping kampányuk…ez sem biztos. De ez neked csak jó.
A következő cikkünkben a Google Shopping termékazonosítóit fogjuk áttekinteni, hogy mi az a mesterhármas, amin a feed készítők 90% – elbukik.
Értékelj