A SEO magyarul Keresőmotor optimalizációt jelent, amivel azt érjük el, hogy pl. a Google relevánsnak, hasznosnak érzi a tartalmunkat. Így erről elég is ennyi, feleslegesen mély szakszavakat nem szeretnék írni, abból van elég sajnos, csak eredmény nincs mögötte sok esetben. Abból viszont sokkal kevesebb van, hogy mit tudsz tenni a webáruházadban programozói tudás nélkül, INGYENESEN, amit egy ügynökség több tízezres havidíjért csinál (vagy csinálna, vagy csak mondja, hogy csinál).

#1 Webshop SEO tipp – Egyedi termékadatlap

Mit ne csinálj?

Nagyon sok webshopnál bevett szokás, hogy termékeink képeit és leírásait egy az egybe bemásolják a gyártó oldaláról, vagy egy programozó egy automatizmussal beimportálja és ezzel kész a termék adatlap. Ez tényleg így van, hamar megvan, de mi ezzel a baj?

Tulajdonképpen ez a Google szemében „lopás”, aminek a valós életben is ára van. A Google is büntet, méghozzá hátrébb sorolással. Mindig a mögött a weboldal mögött leszel a rangsorban, akitől másoltad a tartalmat Ugyan ez nem minden esetben igaz, de az esetek döntő többségében sajnos ez a helyzet, ugyanis azokat a technikai beállításokat, amivel ez a Google számára is elfogadható megoldást jelent egyszerűen nem végzik el a webáruház tulajdonosok.

Mit lát a Google?

Gondoljuk át: „Na itt egy termékadatlap, beindexelem. De jaj, már van egy ugyanilyen a katalógusomban, nem duplikálom”. A Google nem ismétli önmagát. Ezzel kész is a webshopod sorsa, mivel nincs egyedi tartalom a Google azt mondja, hogy akkor az oldal a mögé az áruház mögé kerül a találati listában, akitől a tartalom származik, (vagy még hátrébb, mert lehet a forrás webhely is másolta). Nyilván ez egy elég sarkított példa, de hidd el, hogy ez bizony így működik. És pont ez az oka, hogy soha nem kerül a webáruházad bizonyos termékeinek oldala a találati lista akárcsak első néhány oldalára se. Pedig jó eséllyel megelőzhetőek lennének a nagy „ellenfelek” is, akiknél a több ezres termékadatbázis szinte lehetetlenné teszi a kézzel való egyedi termékadatlap írást.

Mivel túrbózhatjuk a hatást, ami a weboldal forgalmában akár 24 órán belül is érezhető?

Termék adatlap kulcsszó optimalizálás. Ennek az a lényege, hogy megnézed az éppen szerkesztett termékről, hogy a Google – ben milyen kulcsszó párosításokkal keresnek rá arra a termékre. Erre számos ingyenes eszköz van, többek között a Google Trends is nagyon jó támpont. Ha a termékleírásba belecsempészel 3-5 kulcsszót, az a Google szemében rendkívül nagy erőt jelent az egyedi adatlappal párosítva. Persze nem arra gondolok, hogy írsz egy egyedi leírást és alatta kiírod vesszővel elválasztva a kulcsszavakat. Nem. Ezt a Google is látja, hogy próbálkozol, de időt nem szánsz rá. Szépen a szövegkörnyezetbe illeszd be, a kulcsszó ragozott alakjait is nagyon szépen detektálják a Google botjai.

Tetszett a bejegyzés? Alkalmazd a tudásanyagot még ma!